Brändin rakentaminen Painomateriaali Visuaalinen ilme
Ideoimme ja visualisoimme yhdessä Helsingin Biopankin kanssa Ole osana tiedettä -kampanjan osallistamaan kansalaisia antamaan biopankkinäytteen.
Tulevaisuuden biopankkitutkimuksen turvaamisen & sairauksien ennaltaehkäisemisen sekä hoitamisen kannalta on tärkeää, että biopankkitoiminnasta ja sen tavoitteista viestitään niin sidosryhmille kuin kansalaisillekin.
Yhteistyömme Helsingin Biopankin kanssa alkoi visuaalisen identiteetin luomisella ja jatkuu vahvalla brändin rakentamistyöllä.
Kampanjaa varten osallistettiin sekä näytteenantajia, että asiantuntijoita, jotka kertoivat biopankkinäytteen hyödyistä tutkimuksen näkökulmasta.
Myös lapsille suunniteltiin kiitelty Biominä -konsepti, jossa vaikeasta ja hankalasti ymmärrettävästä asiasta on tehty sisällöllisesti ja visuaalisesti helposti ymmärrettävä kokonaisuus.
Kaufmann suunnitteli Helsingin Biopankille Ole osana tiedettä- kampanjan ja Biominä –konseptin visuaalisen ilmeen, jossa hyödynnettiin asiantuntija- ja potilaskertomuksia.
Visuaalinen ilme koostuu muun muassa esitysinfografiikasta, paperisesta painomateriaalista ja responsiivisesta kampanjasivustosta.